Afisiona
Dansa oriental - Desmuntem mites! Part 1
"Originària dels harems, és una dansa per seduir." Res més lluny de la realitat.
En els seus orígens, els homes no eren partíceps d’aquesta dansa. Era una dansa femenina i per a les dones; una forma d’adorar la feminitat, la fertilitat i el cos.
Es tractava d’un ritual consagrat que s’heretava de mares a filles, un ritual sanador de benedicció.
I tot i que, degut als moviments abdominals i dels malucs, és una dansa molt sensual, no és sexual ni vulgar.
A més a més dels seus característics moviments, es reforça la musculatura abdominal i de la pelvis, així com els òrgans interns. És una dansa que, a més de treballar la coordinació i la dissociació muscular, ajuda al coneixement i control del propi cos.
Va ser el moviment orientalista, i la societat occidental, la que va crear la idea errònia d'aquesta dansa mil·lenària altament respectada en els països àrabs, considerant-la un entreteniment per adults, un espectacle exhibicionista, creant aquesta concepció errònia que en part ara tenim d’aquesta dansa amb un background cultural molt fort.